25energy – Pierwszą rzeczą, którą otwieram w pracy, jest Sloneek

25energy

Energia odnawialna ma przyszłość. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę już od 2015 roku firma 25energy, która od 2015 roku buduje wysokowydajne systemy fotowoltaiczne z wykorzystaniem najlepszych technologii z Europy i USA. Elektrownie fotowoltaiczne oferowane są czeskim gospodarstwom domowym, które chcą obniżyć koszty energii, ale także firmom, dla których energia słoneczna oznacza nie tylko zaoszczędzone wydatki, ale także zmniejszenie zależności energetycznej i uczestnictwo w zrównoważonym i odpowiedzialnym podejściu do środowiska.

W 25energy stawiają na wiedzę, odpowiedzialność i jakość wykonania. Regularnie uczestniczą w targach branżowych i stale monitorują rozwój najważniejszych producentów na rynku.

Droga do profesjonalnego HR

25energy to niewielka firma zatrudniająca około 30 pracowników, w której panuje luźna i rodzinna atmosfera. Śledzenie, kto za co odpowiada i nad czym pracuje, jest jednak dość pracochłonne. Wielu pracowników pracuje w terenie, niektórzy z domu, inni regularnie wychodzą do biura, jeszcze inni częściowo pracują zdalnie. Zawsze zależy to od charakteru pracy, ale także możliwości pracownika. Dlatego menedżerowi HR nie jest łatwo monitorować frekwencję i miejsce pracy.

„Kiedy dołączyłem, było tu dość punkowo. Urlopy i nieobecności rejestrowano w Excelu. Umowy i dokumenty leżały w różnych teczkach. W niczym nie było systemu” – opisuje początki HR Hana Konečná, back-office manager, która odpowiada za agendę HR.

Procedura była jasna, znaleźć narzędzie, które usprawni i uporządkuje zarządzanie agendą HR.

Sloneek na scenie

Hana Konečná dowiedziała się o Sloneeku od swojej koleżanki, ale potem sama przeprowadziła małe poszukiwania.

„Sloneek przekonał mnie dobrymi referencjami, a także dlatego, że jest to aplikacja czeska. Chcieliśmy, aby system był w języku czeskim i był łatwy w obsłudze dla wszystkich pracowników” – komentuje wybór menadżer back office.

I tak w styczniu 2024 roku 25energy rozpoczęło wdrożenie. Ponieważ firma nie korzystała z żadnego innego systemu, z którego mogłyby automatycznie przesyłać niezbędne dane pracowników do Sloneek, konieczne było samodzielne ich wypełnienie przez menadżera. Biorąc jednak pod uwagę wielkość firmy, nie była to trudna sprawa.

„Gdybym miał ocenić wprowadzenie Sloneeka, zdecydowanie dałbym mu dziesięć punktów na dziesięć. Aplikacja jest intuicyjna i przejrzysta. Z pomocy skorzystałam chyba dwa razy” – chwali Hana Konečná. Pozytywnie ocenia także doświadczenie z obsługą klienta, która przeprowadziła ją przez poszczególne moduły i części aplikacji.

Gdzie to znaleźć? W Sloneek

Po stworzeniu przez HRistkę kart pracowniczych w Sloneek, możliwe było rozpoczęcie rejestrowania obecności i nieobecności oraz korzystania z kalendarza. Następnie wprowadziła do systemu dokumenty takie jak umowy czy regulaminy i zaczęła korzystać z rejestru pomocy. W ten sposób kierownictwo firmy zyskało wgląd nie tylko w to, kto i gdzie pracuje nad jakim zadaniem, ale także jakie aktywa są pożyczone.

Z kolei pracownicy mają przegląd swoich urlopów i wiedzą, gdzie szukać informacji.

„Ludzie szukają kontaktów do kolegów w Sloneek, nie muszę tłumaczyć, gdzie tego szukać i odpowiadać na niepotrzebne pytania dotyczące reszty wakacji. Dość powiedzieć – w Sloneek to masz” – uśmiecha się Konečná.

Nowość, która oszczędziła czas

Sloneek wniósł wiele nowego do 25energy. Jak pracownicy zareagowali na zmianę? Według menedżera HR, jak w przypadku każdego nowego produktu, początkowo się wahali, ale szybko dostrzegli jego zalety. Wypełnianie, które początkowo wydawało się dodatkową pracą, teraz zapewnia im prostsze planowanie pracy i wspomnianą już studnię informacji.

Według niej nabycie Sloneeka było zdecydowanie dobrym posunięciem, które pozwoliło jej zaoszczędzić wiele godzin czasu. Zamiast ręcznie obliczać raport obecności, wystarczy kilka kliknięć, aby uzyskać raport. Nie musi w skomplikowany sposób wysyłać dokumentów do podpisu, może po prostu podpisać je elektronicznie.

„W przyszłości na pewno chciałabym zacząć korzystać z modułu ewaluacji i onboardingu, którego jeszcze nie miałam czasu przestudiować i przygotować” – mówi Hana Konečná. Następnie kończy swoją ocenę słowami: „Pierwszą rzeczą, którą otwieram rano, jest poczta e-mail i Sloneek”.

„Niezmiernie miło nam słyszeć takie słowa. Bardzo nas cieszy, gdy Sloneek może sprawić, że praca ludzi stanie się przyjemniejsza i łatwiejsza, a często całkowicie zmienia sposób działania HR. Wysokiej jakości HR jest podstawą dobrego funkcjonowania firmy i utrzymania kultury korporacyjnej. Doceniamy to, gdy możemy być mile widzianą pomocą dla firm w tym kierunku” – dodaje Milan Rataj, założyciel Sloneek.